De Achmea Foundation

in het kort

Als corporate foundation zijn we gefocust op maatschappelijke impact. Hierbij houdt de Achmea Foundation een scherp oog op haar positie en vraagt zichzelf voortdurend af: hoe maximaliseren wij onze eigen impact? Het antwoord vinden wij ook in 2019 in het ondersteunen van projecten die in de gewone markt nog weinig investeringen of andere ondersteuning krijgen. Onze focus op zeer innovatieve projecten leidt vaak tot een positie waarbij we een van de eerste investeerders zijn. We ondersteunen initiatieven op het terrein van landbouw, gezondheidzorg en financiële dienstverlening met een innovatief karakter Door kritisch te blijven zoeken naar een financieel duurzaam businessmodel beogen we een vliegwiel effect. Onze ondersteuning en investering kan hiermee leiden tot een substantiële versnelling van de sociale impact die we beogen. Onze activiteiten zijn te bundelen in 4 programma’s in binnen- en buitenland: Achmea Foundation Impact Fund, Expert Volunteer Assignments, Achmea Voor Elkaar en ImpactPlus.